Hoe je eenvoudig online kan doorgroeien

Live Chat service

Hoe je eenvoudig online kan doorgroeien

Ik ben erg gepassioneerd over alles dat met Virtual Reality te maken heeft. Uiteraard is dat niet mijn enige passie. Daarnaast ben ik ook altijd bezig met het internet. Zo help ik van tijd tot tijd klanten om online door te groeien. Wist je namelijk allerlei tools zijn waardoor je eenvoudig zo’n groei kunt stimuleren? Nee? Dat dacht ik al. Daarom besloot ik vandaag niet te bloggen over VR, maar over een wat andere technologie. Ik ga het hebben over het internet en hoe vooral webshops of websites net even wat meer kunnen bereiken. Dat kan in de zin van conversies, bezoekers of kliks.

Klantvriendelijk website

Zo hebben veel ondernemers niet door wanneer hun website erg klantonvriendelijk is. Zodra iets niet duidelijk is op je website, dan verlies je al potentiële klanten. Gelukkig zijn er allerlei manieren om een website of een webshop wat klantvriendelijker te maken. Zo ben ik zelf erg fan van call-to-action buttons en de Live Chat service. Met zoiets simpels als een duidelijke knop of een chatvenster maak je voor sommige klanten al een enorm verschil. Je moet namelijk alles vergeten wat voor jou vanzelfsprekend is. De bezoeker heeft geen idee. Daarom moet je als het ware de bezoeker stap voor stap meenemen op je website. Als dit bij jouw website of webshop in orde is, dan ben je pas echt klantvriendelijk.

Snel en duidelijk helpen

Een ander veelgemaakte fout is een slechte klantenservice. Afhankelijk van de branche waar je in zit, kan een bezoeker nog aanvullende informatie willen. Regelmatig word je als bezoeker dan doorverwezen naar een contactformulier of een telefoonnummer. Dat vind ik ergens nog zo ouderwets. We leven in een tijd waarin snelle technologie de standaard is. Wachten op een mailtje of uren aan de telefoon hangen is niet meer van deze tijd. Hierin kan de Live Chat service echt het verschil maken voor een website of webshop. Bezoekers kunnen namelijk door middel van Live Chat service gelijk hun vragen stellen. Hierdoor worden ze sneller geholpen. Dat heeft weer een positief effect op de kans dat de bezoeker overgaat tot klant.

Wanneer je met andere woorden de bezoekers met vragen snel en duidelijk kan helpen, dan profiteer jij daar direct van. Daarom raad ik ook veel van mijn klanten aan om zo’n Live Chat service te installeren op hun website. Heb je zelf geen tijd en heb je ook geen medewerkers die de Live Chat service kunnen uitvoeren? Geen probleem. Tegenwoordig kun je die Live Chat service zelfs uitbesteden. Dan zit er altijd iemand achter die verstand van zaken heeft. Dat is natuurlijk wel zo lekker.

Zo zie je maar hoe eenvoudig het soms kan zijn om online door te groeien!

VR Experts